Merkestrategi

Merkevarebygging handler om å skape langvarige lønnsomme merker, og de valgene som legges til grunn for å nå målet kalles merkestrategi. Dette gjøres gjennom å bygge unike, positive og sterke verdier inn i merket, og kommunisere dette ut i markedet på en relevant og troverdig måte gjennom strategisk kommunikasjon, design og kundeopplevelser.
Målet er å differensiere merket fra andre konkurrerende merker og bli det foretrukne valget i en kjøpssituasjon.
For å lykkes er det avgjørende å forstå kundenes behov, markedet og omgivelsene.\n\nEn god merkestrategi gir klare retningslinjer for hvordan organisasjonen skal jobbe med å styrke merkevaren på alle nivåer.
Vi opplever at våre kunder ofte har god innsikt markedet, men at dette ikke er konkretisert og satt i system. Vi hjelper deg gjerne med å utarbeide gode strategidokumenter som er håndgripelige og operative for alle i organisasjonen. På denne måten får bedriften et styringsverktøy som kan benyttes i alle fasene av merkevarebyggingen, inkludert design.
Våre tjenester
Posisjonering
Visuell identitet
Kommunikasjonsstrategi
Innholdsstrategi
Å sette opp en god merkestrategi trenger ikke være komplisert, man kan gjøre mye med enkle metoder. Om du ønsker å vite mer om hvordan vi kan hjelpe deg med å bygge en god merkestrategi ta gjerne kontakt. Ovenfor kan du lese mer om våre tjenester.